Hvad er reklamefilm?
Potentielt afkast
Proces
Hvad er reklamefilm?
En effektiv reklamefilm formår på en og samme tid at begejstre, engagere og skabe økonomiske resultater. Den er konkret, og kan huskes. Der er ikke lighedstegn mellem de resultater en film kan skabe og prisen for at producere filmen. Det handler mere om selve ideen og om måden der eksekveres på.
Potentielt afkast
- Der er langt mellem de film der huskes. De der kan, styrker brandet, salget og engagerer målgruppen effektivt. Udover at styrke brandet og salget, kan en film øge stolthedsfølelsen hos medarbejdere, tiltrække nye og fastholde eksisterende.
- Sætte agendaen for en klar definition af hvordan ”markedsføring og iscenesættelse” fremover skal se ud
- Skabe større forståelse blandt medarbejdere og omverden omkring hvad ”vi står for, hvem vi er og hvad vi skal”
- Øget profitpotentialet idet et brand repræsenterer en betydelig større værdi end ”et generisk produkt/firmanavn”
- Opbygning af en større opfattet værdi (brand equity) af dit brand som i vil øge værdiansættelsen i en potentiel salgssituation
Proces
Med udgangspunkt i den kreative strategi, og det tilgængelige budget (visninger og produktion), udarbejder vi typisk tre storyboards der beskriver filmens/filmenes forløb fra start til slut. I de fleste tilfælde tester vi konceptet på forhånd med henblik på at sikre maksimal budskabsforståelse hos målgruppen.
Portfolio
SE EKSEMPLER PÅ HVAD VI HAR LAVET
Referencer
Livingbrands har udviklet vores nye firmanavn ”OAK8” og defineret vores brandstrategi. Bureauet agerer forretningsfokuseret har et højt kreativt niveau. Stor anbefaling herfra.
Steffen Moss, OAK8Founder
Livingbrands har leveret mere end hvad vi kunne have forventet, og har spillet en væsentlig rolle i de markedsmæssige resultater og den fremgang vi har opnået de seneste 12 måneder. De er som partner dybt engageret og deres forretningsmæssige fokus gør dem til en yderst værdifuld partner.
Daniel De Visme, Marketingdirektør, Comwell Hotels(Nu CEO, Visma Logbuy)
Efter at have haft en dialog med forskellige marketingbureauer faldt valget på Livingbrands. De har demonstreret evnen til at kombinere vigtige analysemæssige indsigter med et højt kreativt niveau. Resultatet blev “Jeg er bogen”-kampagnen, som har skabt en klar differentiering og leveret solide resultater.
Jan Ettrup-Mikkelsen, CMO, Saxo.com(Nu Head of Digital Commerce, Lemvigh-Müller)
Livingbrands er det tætteste man kommer på “det sikre” bureauvalg. Deres evne til at præsentere løsninger i forbindelse med forretnings- og markedsmæssige udfordringer er sublim.
Kristian Krogh, CEO, Pharmovital
Som en virksomhed med vækst- og ekspansionsplaner, har partnerskabet med Livingbrands været udslagsgivende i at opnå disse mål, da den strategiske rådgivning og eksekvering Livingbrands har leveret, har positioneret os som en stærk spiller i markedet, på meget kort tid.
Jesper Lodberg, COO, WorkShareGrow