Hvad er Reklamefilm?
Potentielt afkast
Proces
Hvad er Reklamefilm?
En effektiv reklamefilm formår på en og samme tid at begejstre, engagere og skabe økonomiske resultater. Den er konkret, og kan huskes. Der er ikke lighedstegn mellem de resultater en film kan skabe og prisen for at producere filmen. Det handler mere om selve ideen og om måden der eksekveret på.
Potentielt afkast
- Der er langt mellem de film der huskes. De der kan, styrker brandet, salget og engagerer målgruppen effektivt. Udover at styrke brandet og salget, kan en film øge stolthedsfølelsen hos medarbejdere, tiltrække nye og fastholde eksisterende.
- Sætte agendaen for en klar definition af hvordan ”markedsføring og iscenesættelse” fremover skal se ud
- Skabe større forståelse blandt medarbejdere og omverden omkring hvad ”vi står for, hvem vi er og hvad vi skal”
- Øget profitpotentialet idet et brand repræsenterer en betydelig større værdi end ”et generisk produkt/firmanavn”
- Opbygning af en større opfattet værdi (brand equity) af dit brand som i vil øge værdiansættelsen i en potentiel salgssituation
Proces
Med udgangspunkt i den kreative strategi, og det tilgængelige budget (visninger og produktion), udarbejder vi typisk tre storyboards der beskriver filmens/filmenes forløb fra start til slut. I de fleste tilfælde tester vi konceptet på forhånd med henblik på at sikre maksimal budskabsforståelse hos målgruppen.
Referencer
"Efter at have haft en dialog med forskellige bureauer faldt valget på Livingbrands. Bureauet har demonstreret evnen til at kombinere vigtige analysemæssige indsigter med et højt kreativt niveau. Resultatet blev “Jeg er bogen”-kampagnen, som udover at have skabt en klar differentiering, har leveret solide resultater.
Jan Ettrup-Mikkelsen, CMO, SAXO.COM
Livingbrands har leveret mere end hvad vi kunne have forventet, og har spillet en væsentlig rolle i de markedsmæssige resultater og den fremgang vi har opnået de seneste 12 måneder. Livingbrands er som partner dybt engageret og deres forretningsmæssige fokus gør dem til en yderst værdifuld partner.
Daniel De Visme, Marketingdirektør, Comwell Hotels (NU CEO HOS VISMA LOGBUY)
Livingbrands er det tætteste man kommer på “det sikre” bureauvalg. Deres evne til at præsentere løsninger i forbindelse med forretnings- og markedsmæssige udfordringer er sublim.
Kristian Krogh, CEO, Pharmovital
Som en virksomhed med vækst- og ekspansionsplaner, har partnerskabet med Livingbrands været udslagsgivende i at opnå disse mål, da den strategiske rådgivning og eksekvering Livingbrands har leveret, har positioneret os som en stærk spiller i markedet, på meget kort tid.
Jesper Lodberg, COO, WORK SHARE GROW