Hvad er brandstrategi?
Potentielt afkast
Proces
Hvad er brandstrategi?
En brandstrategi har til formål at definere hvad din virksomhed står for, hvilket konkret løfte du giver køberne af dine produkter eller serviceydelser, og ikke mindst hvordan dette skal kommunikeres. Dit brand består af meget mere end din virksomheds navn, logo eller payoff. Det er i særdeleshed den oplevelse og de associationer eksisterende og potentielle kunder forbinder med din virksomheds produkter eller serviceydelser. En effektiv brandstrategi kan ændre opfattelsen af dit brand og gøre det betydelig mere profitabelt.
Potentielt afkast
- Bedre forståelse af din virksomheds brands eksistensberettigelse i forhold til konkurrenter.
- Klar definition af hvordan ”markedsføring og iscenesættelse” fremover skal se ud
- Større forståelse blandt medarbejdere og omverden omkring hvad ”vi står for, hvem vi er og hvad vi skal”
- Øget profitpotentiale idet et brand repræsenterer en betydelig større værdi end ”et generisk produkt/firmanavn”
- Opbygning af en større opfattet værdi (brand equity) af dit brand som i vil øge værdiansættelsen i en potentiel salgssituation
Proces
- Udvikling af brandstrategi
En brandstrategi har til formål at definere hvad din virksomhed står for, hvilket konkret løfte du giver køberne af dine produkter eller serviceydelser, og ikke mindst hvordan dette skal kommunikeres. - Vi hjælper med at finde ”den rette relevante position” i forhold til hvad eksisterende og ikke mindst potentielle kunder fremadrettet skal associere med brandet.
- Vi kommer samtidigt med et konkret bud på hvordan den nye position skal kommunikeres fremadrettet således at der fuld overensstemmelse mellem det ”nye brand” og den fremtidige kommunikation.
- Klar definition af hvordan ”markedsføring og iscenesættelse” fremover skal se ud
- Større forståelse blandt medarbejdere og omverden omkring hvad ”vi står for, hvem vi er og hvad vi skal”
- Øget profitpotentiale idet et brand repræsenterer en betydelig større værdi end ”et generisk produkt/firmanavn”
- Opbygning af en større opfattet værdi (brand equity) af dit brand som i vil øge værdiansættelsen i en potentiel salgssituation
Referencer
"Efter at have haft en dialog med forskellige bureauer faldt valget på Livingbrands. Bureauet har demonstreret evnen til at kombinere vigtige analysemæssige indsigter med et højt kreativt niveau. Resultatet blev “Jeg er bogen”-kampagnen, som udover at have skabt en klar differentiering, har leveret solide resultater.
Jan Ettrup-Mikkelsen, CMO, SAXO.COM
Livingbrands har leveret mere end hvad vi kunne have forventet, og har spillet en væsentlig rolle i de markedsmæssige resultater og den fremgang vi har opnået de seneste 12 måneder. Livingbrands er som partner dybt engageret og deres forretningsmæssige fokus gør dem til en yderst værdifuld partner.
Daniel De Visme, Marketingdirektør, Comwell Hotels (NU CEO HOS VISMA LOGBUY)
Livingbrands er det tætteste man kommer på “det sikre” bureauvalg. Deres evne til at præsentere løsninger i forbindelse med forretnings- og markedsmæssige udfordringer er sublim.
Kristian Krogh, CEO, Pharmovital
Som en virksomhed med vækst- og ekspansionsplaner, har partnerskabet med Livingbrands været udslagsgivende i at opnå disse mål, da den strategiske rådgivning og eksekvering Livingbrands har leveret, har positioneret os som en stærk spiller i markedet, på meget kort tid.
Jesper Lodberg, COO, WORK SHARE GROW